Har du fået fejl 53 grundet en uautoriseret reparation? Apple har udgivet en opdatering der løser fejlen.
I efteråret begyndte mange iPhones at melde fejl 53. Fejlen opstod på iPhones der havde fået udskiftet home knappen med Touch ID-sensoren på et uautoriseret værksted. Mange af de uautoriserede værkstedet løste i første omgang problemet, ved at flytte den originale Touch ID-sensor med over ved eksempelvis et uautoriseret skærmskift.
Fejl 53 forårsagede at ens iPhone blev ubrugelig. Den mystiske fejl begyndte at dukke op, efter Apple havde frigivet iOS 9.
I første omgang sagde Apple at de deaktiverede ejernes iPhone pga. sikkerhedsmæssigeårsager – Eftersom en udskiftet Touch ID-sensor vil kunne give andre personer uautoriseret adgang til ens iPhone. Dette er i og for sig også et ganske udemærket argument, men i stedet for at dræbe hele telefonen, kunne de nøjes med at have deaktiveret Touch ID-sensoren.
Denne udtalelse gav Apple mange problemer, der kom diverse opråb, trusler om søgsmål og generel en stor utilfredshed blandt Apple’s kunder. Dette har nu gjort, at Apple er trådt frem og er kommet med en offentlig undskyldning samt en løsning på problemet.
Apple løser fejl 53
Hvis du oplever at få fejlmeddelelse 53, har Apple udgivet iOS 9.2.1 som løser problemet, ved en simpel softwareopdatering. Det kræver dog at du opdaterer og gendanner din iPhone igennem iTunes – Hvilket også betyder at alt din data desværre er tabt.
Læs mere om problemet: Sådan gør du, hvis du får fejlmeddelelse 53 på din iPhone, eller hvis skærmbilledet “Opret forbindelse til iTunes” er frosset fast på din iPad