Har du købt en af de nye MacBook-computere sidste år, så har du muligvis et defekt USB-C opladerkabel
Apple har opdaget at et begrænset antal af deres USB-C opladerkabler, som blev leveret sammen med deres ny lancerede MacBook i juni 2015 kan være defekte
Hvis du oplever at have en af flg. symptomer så er du højest sandsynligt berettiget til en ombytning af kabel
- Din MacBook vil kun lade op periodisk
- Din MacBook kan slet ikke lade op
Hvis du kan nikke genkendende til en af de to ovenstående symptomer, så skal du henvende dig til et autoriseret Apple værksted eller til forhandleren hvor du har købt din computer for at få det ombyttet.
Identificer om dit kabel er berørt
På kabler som muligvis kan have fejlen står der teksten “Designed by Apple in California. Assembled in China”. På de nye kabler som ikke har fejlen står der samme tekst som på det gamle kabel, her er der blot et serienummer efter teksten. Ligesom det ses på billederne nedenunder.
Det defekte kabel:
Det redesignet kabel:
Bemærk at det både kan være kabler som fulgte med til computeren, men også kabler som er solgt enkeltstående som tilbehør.
Du kan læse mere omkring det på Apple’s hjemmeside: Program til udskiftning af USB-C-opladerkabel